ادی فلانک طراحی داخلی به ما می گوید که سال 2020 همه چیز در مورد این ترند ها خواهد بود.
با پایان دادن به دهه ای که با روندهای طراحی داخلی از اواسط قرن تا الهام گرفته از سبک مدرن مشخص شده است، چشمانمان به آنچه در سال 2020 در نظر گرفته شده است را باز می کنیم. روز ها لحظه به لحظه می گذرند – چه در مورد الگوهای ساخته شده با اشکال آزاد، مبلمان یا درها صحبت کنیم – و مواد طبیعی (مانند چوب، منسوجات و گرین وال مصنوعی) به روش های مدرن در سراسر خانه خودنمایی می کنند. برای دیدن پیشبینیهای ما برای سال آینده به ادامه مطلب بروید و در نظرات به ما بگویید چه چیزی را دوست دارید (یا از آن متنفر هستید).
باغ های داخلی
با توجه به محبوبیت گیاهان داخلی و دیوارهای زنده در سال های اخیر، جای تعجب نیست که شست های سبز بخواهند عادت گیاهی خود را با یک باغ سرپوشیده به سطح بالاتری ببرند. این قطعات در مقیاس کوچک فضای باز را به داخل می آورد و به ساکنان این فرصت را می دهد تا از راحتی خانه خود با طبیعت ارتباط برقرار کنند. خرید درختچه مصنوعی آپارتمانی و گرین وال مصنوعی در این رده قرار می گیرند

صندلی توکار
صندلیهای کنار پنجره با منظرهای عالی یا اتاق مطالعه دنج، صندلیهای ساخته شده به اتاق شخصیت میبخشد و میتواند یک تکنیک عالی برای صرفهجویی در فضا باشد. جزئیات معماری سرگرم کننده ای مانند این آینده بزرگی در سال 2020 خواهد داشت.

قوس ها
یکی دیگر از جزئیات معماری که در حال رشد است، طاق است – درها و پنجره های منحنی خاص که خانه های غار یونان را یادآوری می کنند. دبرای متعهد شدن به تغییرات ساختاری در خانه آماده نیستید؟ این روند را با آینه دیواری قوسی امتحان کنید.
اشکال ارگانیک
در حالی که طرحهای فرم آزاد شتاب بیشتری میگیرند، ما پیشبینی میکنیم که امسال سالی است که اشکال ارگانیک به شدت بالا میرود. اشکال ارگانیک در همه چیز از تشک حمام گرفته تا شمع ظاهر می شود. ما بهویژه مجموعه فرشهای پیکنیک سرد با عنوان «دو ساعت رانندگی» را که به تازگی منتشر شده است، دوست داریم، که بیشتر شبیه آثار هنری انتزاعی است تا پوششهای کف.
پانل های چوبی مدرن
در حالی که صفحات چوبی فوراً یک خانه مدرن را به ذهن نمی آورند، به نظر می رسد که احساسات در حال تغییر است. دیوارهای چوبی که به سبک لاغر و باریک ساخته می شوند یا در زوایای جالب اعمال می شوند، در واقع می توانند احساس تازگی و بی خاصیت کنند. و هیچ اتاقی محدود نیست – به خصوص حمام ها و آشپزخانه ها، جایی که روکش های چوبی گرمای غیرمنتظره و اغلب فاقد آن را به ارمغان می آورد.
هنر فیبر
چندین سال است که هنرمندان فیبر آثار خود را در گالریها و نمایشگاههای هنرهای زیبا به نمایش میگذارند، اما سال 2020 سالی است که میخواهید شاهد این نوع هنر باشید – ملیلههای بافته شده پیچیده، قطعات ماکرامه با گرههای استادانه – راه خود را به جهان باز میکند.
اگرچه طراحی داخلی هنوز یک حرفه در حال توسعه بدون تعریف مشخصی از محدودیتهای آن است، این رشته را میتوان در دو دسته اساسی در نظر گرفت: داخلی و خارجی. دومی اغلب به دلیل نحوه دریافت دستمزد توسط طراح (به عنوان مثال، ترتیب هزینه قراردادی)، طراحی قرارداد نامیده میشود، برخلاف کمیسیون یا ترتیب درصدی که در بین دکوراتورهای داخلی مسکونی رایج است. اگرچه حجم فعالیت های تجاری در زمینه دکوراسیون داخلی مسکونی همچنان رو به رشد است، اما به نظر می رسد نیاز کمتر و چالش کمتری برای طراح حرفه ای وجود داشته باشد، در نتیجه تعداد بیشتری از متخصصان واجد شرایط در کارهای غیر مسکونی درگیر می شوند.
زمینه طراحی داخلی در حال حاضر تعدادی زمینه تخصصی دارد. یکی از حوزههای جدیدتر «برنامهریزی فضا» است – یعنی تحلیل نیازهای فضا، تخصیص فضا و ارتباط متقابل عملکردها در شرکتهای تجاری. علاوه بر این ملاحظات اولیه، چنین شرکت های طراحی معمولاً متخصص در طراحی دفتر هستند.
بسیاری از شرکت های طراحی در زمینه هایی مانند طراحی هتل ها، فروشگاه ها، پارک های صنعتی یا مراکز خرید تخصص یافته اند. برخی دیگر عمدتاً روی پروژههای بزرگ کالج یا مدرسه کار میکنند و برخی دیگر ممکن است در طراحی بیمارستانها، کلینیکها و خانههای سالمندان متخصص باشند. شرکتهای طراحی فعال در کارهای غیرمسکونی از گروههای کوچک همکاران گرفته تا سازمانهایی متشکل از 50 تا 100 کارمند را شامل میشود. اکثر شرکت های بزرگتر شامل معماران، طراحان صنعتی و طراحان گرافیک هستند. در مقابل، طراحان داخلی که کمیسیونهای مسکونی را بر عهده میگیرند احتمالاً بهعنوان فردی یا احتمالاً با دو یا سه دستیار کار میکنند. اندازه شرکتهای درگیر در طراحی غیرمسکونی، نشانه واضحی از پیچیدگی نسبی کمیسیونهای بزرگ است. طراحی مسکونی علاوه بر اینکه پیچیدگی کمتری دارد، یک نوع فعالیت متفاوت است. فضای داخلی مسکونی معمولاً یک بیانیه بسیار شخصی برای مالک و طراح است که هر کدام با تمام جنبه های طراحی درگیر هستند. بعید است که مشتری که مایل است از خدمات یک طراح داخلی برای خانه خود استفاده کند، از یک رویکرد سیستمی سازمان یافته راضی باشد.
اکثر شرکتهای بزرگ معماری بخشهای طراحی داخلی خود را تأسیس کردهاند و شرکتهای کوچکتر حداقل یک متخصص در این زمینه دارند. هیچ مرز دقیقی برای حرفه طراحی داخلی و در واقع برای هیچ یک از حرفه های طراحی وجود ندارد. برای مثال طراحی مبلمان توسط طراحان صنعتی و طراحان مبلمان و همچنین توسط معماران و طراحان داخلی انجام می شود. به عنوان یک قاعده، مبلمان طراحی شده برای تولید انبوه توسط طراحان صنعتی یا طراحان مبلمان طراحی می شود. طراح داخلی یا معمار معمولاً قطعات خاصی را طراحی می کند که به راحتی در بازار موجود نیستند یا باید نیازهای خاصی را برای یک کار خاص برآورده کنند. این نیازها ممکن است کاربردی یا زیبایی شناختی باشند، و اغلب یک صندلی یا میز مخصوص که برای یک کار خاص طراحی شده است، آنقدر موفق خواهد بود که سازنده چنین قطعاتی را در خط تولید معمول خود قرار می دهد. همین وضعیت اساسی به طور کلی در طراحی پارچه ها، وسایل روشنایی، پوشش کف و تمام محصولات مبلمان خانگی صادق است. همه فعالیت های طراحی اساسا مشابه هستند، حتی اگر آموزش و آموزش در زمینه های مختلف طراحی متفاوت باشد. یک طراح با استعداد و آموزش دیده می تواند به راحتی و با کمی مشکل از یک حوزه تخصصی به حوزه دیگر منتقل شود.
در بحث جنبه های کلی طراحی، توجه به این نکته مهم است که بین هنر و طراحی تمایز مهمی وجود دارد. یک طراح اساساً به حل مشکلاتی (اعم از عملکردی، زیبایی شناختی یا روانی) که به او ارائه می شود، توجه دارد. هنرمند بیشتر به ایده های عاطفی یا بیانی و حل مشکلاتی که خودش مطرح می کند می پردازد. یک فضای داخلی واقعا عالی یا زیبا را می توان در واقع یک اثر هنری نامید، اما برخی ترجیح می دهند چنین فضای داخلی را “طراحی عالی” بنامند.