دانشنامه

تفاوت گرین وال طبیعی با گرین وال مصنوعی

گرین وال در همه جا استفاده می شوند. از فضای داخلی خانه که نیاز به یک دیدگاه زیبایی شناختی دارند تا فضاهای تجاری – داخل و خارج – که در آن رنگ های مختلف می تواند تفاوت ایجاد کند، دیوار سبز به طور فزاینده ای به عنوان یک سرمایه بزرگ شناخته می شود. دیوارهای سبز انواع مختلفی دارند، به خصوص در مورد اندازه و طراحی و همچنین مصنوعی یا واقعی بودن شاخ و برگ. اگر به دنبال نصب یک دیوار سبز هستید، انتخاب بین مصنوعی و واقعی می تواند تفاوت را در آینده دکوراسیون مشخص نماید. 

خرید دیوار سبز، خرید گرین وال

مصنوعی در مقابل واقعی - چه چیزی را در نظر بگیرید

نگهداری

در گرین وال مصنوعی برخلاف یک گرین وال طبیعی، لازم نیست نگران آبیاری گرین وال مصنوعی خود باشید. در واقع، به غیر از گردگیری هرازگاهی برگها، اصلاً نیازی به نگهداری ندارد. از طرف دیگر، یک دیوار سبز طبیعی می تواند به مراقبت زیادی نیاز داشته باشد. آبیاری، کود دهی و هرس تنها برخی از کارهایی هستند که در صورت داشتن یک دیوار سبز واقعی، باید به طور منظم آنها را در نظر بگیرید. به علاوه، ممکن است متوجه شوید که برخی از گیاهان در یک دیوار سبز واقعی می میرند و نیاز به تعویض دارند.

آفات و سموم

بدیهی است که یک دیوار سبز مصنوعی در مورد آفات مشکلات کمی – اگر وجود داشته باشد – ایجاد می کند. با این حال، این مورد در مورد یک دیوار سبز واقعی نیست که باید به طور منظم درمان شود تا اطمینان حاصل شود که هرگونه مشکل آفت تحت کنترل است. یکی دیگر از مسائل کلیدی که اغلب با یک دیوار سبز واقعی به وجود می آید، احتمال مصرف برگ ها یا گل ها توسط حیوانات خانگی و مسموم کردن آنها است – این امر در مورد دیوار سبز مصنوعی بسیار بعید است.

محل قرارگیری

اگر می خواهید یک دیوار سبز طبیعی را انتخاب کنید، موقعیت آن بسیار مهم است. شما باید اطمینان حاصل کنید که فضایی که انتخاب می‌کنید دارای سطح مناسبی از نور است تا به گیاهان اجازه رشد دهد و رطوبت هوا نیز در سطح مناسب باشد. این می تواند مشکل ساز باشد، به خصوص در فضاهای داخلی، و چیزی نیست که با دیوار سبز مصنوعی نگران آن باشید.

فصل

گیاهان واقعی در بهار گل می‌دهند، بنابراین اگر دیوار سبز واقعی دارید، باید بپذیرید که برخی مواقع در سال وجود دارد که به بهترین شکل به نظر نمی‌رسد. از آنجایی که یک دیوار سبز مصنوعی از گیاهان فصلی ساخته نشده است، در تمام طول سال زیبا به نظر می رسد.

اگر بین یک دیوار سبز مصنوعی و یک دیوار سبز واقعی انتخاب می‌کنید، اینها برخی از عوامل کلیدی هستند که باید در نظر بگیرید – چقدر زمان و هزینه می‌خواهید برای تعمیر و نگهداری صرف کنید و امیدوارید این سرمایه‌گذاری چه تأثیری داشته باشد؟

 

طرفداران گرین وال مصنوعی:

گرین وال مصنوعی معمولاً از پلاستیک ساخته می شوند و به عنوان جایگزینی برای گرین وال طبیعی برای کسانی که حوصله ندارند ایجاد شده اند.

از جمله، یک گرین وال مصنوعی نیازی به آبیاری، کود دهی و کنترل آفات ندارد. همچنین لازم نیست نگران کوتاه کردن آنها باشید، زیرا آنها واقعاً همیشه سبز هستند و در تمام طول عمر خود به همان شکل خیره کننده باقی می مانند! همچنین سفارشی کردن آنها برای فضای شما بسیار آسان است، زیرا می توانید گیاهان گرین وال خود را به هر شکلی که می خواهید نصب و شکل دهید.

از آنجایی که نگهداری از گرین وال مصنوعی بسیار آسان است، می توانید زمان کمتری را صرف مراقبت از دیوار سبز خود کنید و در عوض زمان بیشتری را برای لذت بردن از آن صرف کنید.

معایب:

یکی از مهمترین کارهایی که گیاهان پلاستیکی به سادگی نمی توانند انجام دهند این است که اکسیژن را تامین کرده و انتشار کربن را به روشی که یک گیاه واقعی می تواند انجام دهد، پردازش می کند. بنابراین اگر می خواهید یک باغ عمودی برای فیلتر کردن هوای خانه خود داشته باشید، گیاه مصنوعی بهترین انتخاب نیست.

همچنین تنوع کمتری در انواع گیاهان برای گیاهان مصنوعی وجود دارد، بنابراین، مگر اینکه تامین‌کننده‌ای بتواند گل‌های سفارشی بسازد، احتمالاً باید در مقایسه با آنچه مادر طبیعت می‌تواند، از انتخاب محدودتری از شاخ و برگ، به خرید یک باغ عمودی مصنوعی نگاه کنید. تولید کردن.

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که از آنجایی که گیاه مصنوعی یک باغ عمودی مصنوعی ثابت می مانند، باید گیاهان بیشتری بخرید تا باغ عمودی خود را “رشد” کنید.

طرفداران گرین وال طبیعی چه می گویند؟

یک گرین وال طبیعی می تواند از طرق مختلف به محیط زیست خود کمک کند، از جمله فیلتر کردن و تصفیه هوا، و حتی متعادل کردن دما و رطوبت محیط اطراف. یک گرین وال متشکل از گیاهان زنده به فصل‌ها نیز پاسخ می‌دهد، بنابراین می‌تواند به گرم‌تر نگه داشتن فضا در زمستان با ورود آفتاب به داخل یا خنک‌تر شدن در تابستان با مسدود کردن نور خورشید با برگ‌های متراکم کمک کند.

دیوار سبز طبیعی همچنین تنوع زیستی را تشویق می کنند و حیات وحش را جذب می کنند. از زنبورها گرفته تا پرندگان، انواع حیوانات می توانند به اندازه شما از یک گرین وال واقعی لذت ببرند!

دیوارهای سبز مصنوعی همچنین برای فضاهایی با نور کم در خانه شما که گیاهان زنده برای زنده ماندن در آن تلاش می کنند عالی هستند. بنابراین باید فضایی از خانه شما وجود داشته باشد که نیاز به سبزی داشته باشد اما برای گیاهان زنده مناسب نباشد، پس بهتر است مصنوعی باشد. دیوارهای سبز راه حل فوق العاده ای هستند.

یکی دیگر از مزایای دیوارهای سبز مصنوعی، نصب آسان و حتی جابجایی آنها است.

معایب گرین وال طبیعی:

گرین وال زنده به نگهداری مداوم زیادی از جمله آبیاری، کود دهی و هرس نیاز دارند. برای زنده نگه داشتن یک باغ عمودی زنده و شاد، زمان، پول و انرژی زیادی لازم است!

علاوه بر این، از آنجایی که کنترل آفات بخش بزرگی از زنده نگه داشتن باغ عمودی زندگی شما است، باید از آفت کش ها و مواد شیمیایی در اطراف آنها استفاده کنید، که معمولا سمی هستند و برای سلامتی شما خوب نیستند.

گیاهان زنده نیز مستعد رشد بیش از حد هستند، و در واقع شناخته شده اند که باعث آسیب ساختاری دائمی از جمله ترک های ناشی از آسیب ریشه و رطوبت مزمن ناشی از حفظ رطوبت می شوند.

اگر بچه یا حیوان خانگی دارید، یادتان باشد که گیاهان طبیعی می توانند سمی باشند، حتی گیاهانی که در دکوراسیون خانه، آلرژی نیز چیزی است که باید در مورد آن نگران بود – آلرژی گیاهی یک چیز واقعی است و می تواند هر چیزی از علائم تب یونجه گرفته تا کهیر را ایجاد کند.

مزایای مشترک گرین وال طبیعی و مصنوعی
مانند بسیاری از چیزها، برخی از مشترکات بین گیاهان زنده و مصنوعی وجود دارد. به عنوان مثال، هر دو نوع باغ عمودی به زیبایی سبز هستند، و نشان داده شده است که این یک اثر آرام بخش دارد که نگاه مکرر به گیاهان باعث کاهش فشار روی چشم های بیش از حد خسته می شود و حتی می تواند فشار خون شما را کاهش دهد و احساس اضطراب را کاهش دهد.

از هر گرین وال طبیعی و مصنوعی نیز می توان برای افزودن حریم خصوصی به فضا و حتی جذب سر و صدا استفاده کرد که در مناطقی با ترافیک زیاد مانند دفتر یا محل زندگی اصلی عالی است.

و یک گرین وال، چه زنده و چه مصنوعی، به سادگی راهی خیره کننده برای بیان یک بیانیه در فضای شماست! راه‌های زیادی برای طراحی یک باغ عمودی نیز وجود دارد، بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که باغ عمودی شما فضایی را که در آن قرار دارد کاملاً بهبود می‌بخشد.

کنجکاو هستید که درباره گرین وال طبیعی یا مصنوعی ما بیشتر بدانید؟ برای سوالات خود با ما تماس بگیرید!

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *